fredag 5 mars 2010

En plats i solen och lite sådder....

V
ilken härlig dag vi har haft idag! Solen har strålat från en klarblå himmel! Milla och jag passade på att njuta av solen på altanen!

Milla

Det är så härligt att ha en hund igen, som man kan sitta med och sola på altanen. Förra året dog ju Morris i mars så då blev det inget solkort. I mars -08 tog jag detta på Morris:

Morris

Sen har jag fortsatt med min sådder. I går la jag Underblommans frön i blöt. Idag har jag sått dom. Det var en påse från Impecta med en mix av olika färger. Sen har jag fått frön från gul underblomma.

Jag har också sått en massa olika Petunior...i olika färger!
Jag försöker så lite då och då eftersom jag inte fixar att hålla på någon längre stund! Men till slut blir det klart!

Ha en skön fredag!
Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Så mysigt att ni kan sitta och sola tillsammans.
    Morris var också jättefin.
    Jag har också sått en petunia, får se om det kommer något senare.
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  2. Verkar vara ett fint sällskap du har när du solar.... Underblomma tog jag frön av när jag var på Mallorca en höst.... sådde den ute på våren o de blommade vackert på sommarkvällarna. Tyvärr hade jag inte vett på o ta tillvara de kraftiga knölarna som fanns i jorden ;-(
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Vilka små soldyrkare:)

    Ha en trevlig fredagkväll

    Rebecca

    SvaraRadera
  4. Milla har blivit en riktig fotomodell :) Hon är både vacker och söt. Va´kul med alla dina sådder. Kram

    SvaraRadera
  5. Sådan vovve sådan matte. Lika goa-båda
    KRam Ninne

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.