tisdag 9 mars 2010

Dahlian gror redan!

I
går fick jag se något grönt i krukorna med dahliafrön. Jag sådde dom den 4 mars och igår grodde dom redan....ojoj vilken fart dom hade. Så här mycket hade de kommit upp idag:

Tänk att dahliafröna var så levnadsglada!

I den mittersta krukan längst bak har det grott jätteverbena. Den sådde jag den 13 feb. Sen har den fått stå i kyskåpet och den 1 mars tog jag ut den från kylskåpet och ställde krukan under lysrör. Den 6 mars hade det börjat gro..jippie. Jag är sååå glad för förra året fick jag dom inte att gro. Men då testade jag inte det här med att ställa dom i kylskåp!

Milla bryr sig inte om det här med sådder. Hon vilar så skönt på soffan. Sin leksak tog hon med sig upp i soffan:

Så tryggt med ett gosedjur!

Jag hoppas att ni alla får en solig dag!
Image and video hosting by TinyPic

9 kommentarer:

  1. Så roligt med din verbena.
    Millan verkar mysa med sin kompis.

    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Är det sant att de gror så snabbt? Din hund verkar att mysa ordentligt.
    Ha bra

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Ibland (ofta) är fingrarna för snabba när jag skriver vid tangentbordet, det underlättar om texten åtminstone blir läsbar. Därav den raderade komentaren ovan =§
    Ibland är det snabba puckar från frö till grodd. Men man är ju som ett barn på ju lafton när det spirar i sådderna / gittan

    SvaraRadera
  5. Det är bevis på att både djur o växter trivs hos Dej.
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  6. Va roligt att det verkar funka i år med verbenan.
    Ser mysigt ut i soffan där.
    Kram Ylva

    SvaraRadera
  7. Vet dahliorna nåt som inte vi vet? =)
    Jag kanske ska ställa mina verbenor i kylskåpet nån vecka jag med - tack för tipset!
    /Helen

    SvaraRadera
  8. Jätteverbena vill jag inte gärna vara utan.... Har haft tur några år nu så de har självsått sig i gruset nedanför krukorna där jag satt `köpeplantor´ Men jag brukar köpa plantor också när jag hittar. Förra året köpte jag jättefina på bakluckeloppisen i Surte av CillaM....
    Ha´t himla gôrgôtt o klappa Milla från mig
    Nina

    SvaraRadera
  9. Lilla gumman Milla - så mysigt hon har med gosedjuret. Jag blir varm i hjärtat.
    Oj så snabbt det gror - så kul.

    Ha en bra dag och hälsa Milla från mig

    Kram
    Alba

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.