torsdag 11 februari 2010

Takdropp och omskolning!

Idag var det ett härligt väder! Solen strålade och det droppade så härligt från taket! Det var så skönt att höra takdroppen när jag satt vid datorn. När jag tittade ut genom förnstret så syntes det att det hade droppat och stänkt upp på fönstret. Så här såg det ut när jag tittar ut:

Det ser ut som det regnar ute men det är bara takdroppet som stänkt upp!

Idag passade jag på att omskola lite penséer och hängpelargon:

Längst fram är det 2 krukor med hängpelargon, de andra bakom innehåller penséer.

Jag omskolar inte en planta / kruka utan "fuskar" och sätter flera i varje kruka. Annars skulle jag inte få plats med allt sen. Det blev 5 st hängpelargonplantor och 20 st penséeplantor!

Snart är dags att så mer frön...jippie!


 

6 kommentarer:

  1. Oj så flitig du är.
    Jag har inte ens satt mina fröer till hängpelargoner.
    Nu blir det brådis känner jag.
    Vilken fantastisk bild det blev av fönstret med dripp.... dropp.... dripp.... dropp.......♪♫♫♪snart är det vår.

    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  2. Visst blir man glad när det blir takdropp. Det var dock ingen chans för det hos oss idag fast solen sken så fint det var nämligen - 15 grader under dagen. Att skola om plantor är bland det roligaste och mest rogivande som finns:)) Dina plantor ser fina ut och jag förstår att du har haft en underbar dag.Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är o så gott det är att se plantor som spirar.
    Ha dé gott Ninne

    SvaraRadera
  4. Grattis! Nu har det stora äventyret satt igång.

    SvaraRadera
  5. Så fint det växer. Vilken energi du har. Jag har inte gjort mer än att ha köpt några påsar i affären. Får se när jag orkar tina upp såjorden.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  6. Jag omskolade tomatplantorna häromdagen. Då känner man att man är kommen ett snäpp närmre våren ändå =) Takdropp låter som musik i mina öron. Jag ska erkänna att en regnig dag hade gjort mig glad numera, allt för att bli av med snön! Ha en fin dag / kram gittan

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.