söndag 6 december 2009

Svininfluensa-vaccin.

Idag har jag varit och vaccinerat mig mot svininfluensan. Jag försökte göra det i tisdags men då tog vaccinet slut men idag var jag där 45 minuter innan de öppnade kl 10.00. Det var lång kö redan då. Som tur var så startade de ca 9.40 och då gick det riktigt fort.




Nu hoppas jag att jag klarar mig från denna influensa. Det tar nog några veckor innan man är helt skyddad så jag hoppas att jag slipper bli smittad under den tiden.



När jag kom hem gick mannen iväg så nu är vi båda vaccinerade. Vi får se om vi får några biverkningar. Just nu är jag lite öm i armen. Förra året när jag tog den vanliga influensavaccinet så fick jag jätteont i armen i ca 3 dagar. Jag kunde inte ligga på den sidan. Så den här gången valde jag höger arm eftersom jag redan  har svårt att sova på höger sida pga artros i höften. Hihi...man får vara lite smart!



Stackars lilla Nasse!


Ha en fin 2-a adventsafton!


4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du hittat ;-) särskilt Puh.... Jag har inte brytt mig om att ta nåt vaccin, räknar med att Asiaten ska göra mig mindre mottaglig.... Hoppas du klarar dig nu då!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Så skönt att få det gjort.. tror att jag får ta det denna veckan, men först måste jag bli lite kryare för dagen är inte bra.. dunderförkylning och lite feber är inte kul.. Vilken ursöt bild på Milla med tomteluva.. ha en bra dag.. Moa

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kunna sova i natt och inte haft för ont i armen…
    När jag fick vaccinet hade jag smärta i armen i ca tre dagar. Så det går snabbt över :=))
    Skönt att vara vaccinerad.
    Kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  4. Så skoj du vill vara med i min Luciautlottning.

    Jag önskar dej lycka till!

    Vilken söt och snäll liten hund du har, mina vilddjur går icke med på att bli fotograferade med mössor.

    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.