torsdag 29 oktober 2009

Min trätunna.

Det var många av er som blev förtjust i min trätunna som syntes i ett annat inlägg. Nu ska ni få se den lite närmare:

Här med locket vid sidan.


Här med locket på.

Jag är sååå glad i min trätunna. Vi har ett ställe här där jag bor där man kan lämna saker man inte längre vill ha. Man får inget för dom men dom kommer hem och hämtar sakerna om man vill. Sen säljs allt i en affär för en liten penning. Det är toppenbra! Där hittade jag den här trätunnan och förälskade mig direkt i den. Så den fick följa med hem!


På samma ställe hittade jag även smörkärnan t.v och spinnrocken t.h. Alla sakerna har jag på min altan. I trätunnan planterar jag olika blommor. I år hade jag limegul tobak i den:


Tunnan syns tyvärr inte på denna bild men ni får njuta av blommorna istället.


4 kommentarer:

  1. Så fint.
    Jag älskar olika kärl i trä. Tyvärr så är de svåra att få tag på.
    Jag såg en som hade smörkärna i en mindre modell och hade toarullar i den.
    Tunnan är så snygg både med och utan lock.
    Ja och så blommorna dina......sååå vackra.
    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Den affären skulle ligga nära mig också, för inte hade jag lämnat kvar de vackra trägrejorna. Ha det gott, karina

    http://karinasblogg.lekame.com

    SvaraRadera
  3. Hej IreneL.... så kul o hitta dig här! Har saknat dina vackra blommor o ditt sätt att dela med dig av nyvunna kunskaper.
    Ha´t himla gôtt
    NinaVästerplana

    SvaraRadera
  4. Så fin tunna. Undrar var man använde den till.
    Det kanske var en tunna där man saltade sill eller kött. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.