måndag 28 april 2014

Två nya buskar/ träd...


Idag har vi varit och handlat 2 nya buskar / träd. Det ena är ett Vårkörsbär, Prunus 'Accolade'. men det vi köpte är redan grenat från botten så det ska ha ett mer busklikt växtsätt. Det är såna här som växer i Kungsträdgården men då växer dom på ett annat sätt.

Det andra vi köpte var en Katsura, Cercidiphyllum japonicum. Det ska trivas där det är fuktigt. Jag trodde den var en buske men nu när jag läst mer om den ser jag att det blir ett stort träd efter många år. Men det blir nog bra där jag har tänkt den ska stå!


Det är lite svårt att se hur dom ser ut på bilden men vårkörsbäret är till vänster och katsuran till höger.


Image and video hosting by TinyPic

1 kommentar:

  1. Grattis till två fina inköp! Katsuran blir ett stort träd - ganska snabbt om den trivs. Om 5 år är den säkert 5m hög.

    Lycka till med planteringen!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.