torsdag 5 september 2013

Frö-insamling och tomatskörd...


Nu samlar jag in fröer för fullt! Det är så rogivande att gå i trädgården och strosa och titta efter nya fröer som är mogna. Sen gillar jag också att sitta och rensa fröer och låta tankarna fara!
Jag har dom i kaffefilter och nu ser det ut så här:

På pappret i mitten ligger frökapslar och fröer från Färgväppling. Dom är lite fuktiga när man tar ur dom ur frökapseln så dom får torka till lite innan jag lägger dom i kaffefiltret!

Ibland när jag samlar in fröer och har dom i handen så kan jag få med tvestjärtar!! Usch det är det värsta jag vet! Då kastar jag iväg alltihop i ren reflex! Det är tur sen att jag har fler fröer...hihi!

Åhh vad fina tomater jag har i år. Dom har gillat att bli plantera i kogödsel på påse och sen vattnade med flytande hönsgödsel:

Tomaterna kommer från fröer som jag tagit från tomater jag ätit. Riktigt goda är dom!


Image and video hosting by TinyPic

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.