måndag 5 augusti 2013

Fixat till en rabatt...


Nu har vi fixat till en av rabatterna. Gräsmattan ville hela tiden växa in bland blommorna och rabatten var så jobbig att hålla ordning på.
Jag kom på att vi kunde ta en lååååång bräda och lägga som kant. Jag tycker det blev bra och hoppas att det ska bli lite lättare att sköta rabatten nu.

Så här ser det ut nu:


Från andra sidan:

Jag passade på att sätta dit lite fler plantor i rabatten!

Så här såg det ut innan:




Visst blev det skillnad!! Jag är sååå nöjd!

Image and video hosting by TinyPic

12 kommentarer:

  1. Vilken underbar terrass. Klart att du skall va nöjd, det hade jag också varit. Kanonsnyggt
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart stor skillnad, jag ser det växer så det knakar.
    Vad fin trana eller stork du har, var har du fått tag på den?
    Hälsn./ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva! Tranan har jag gjort själv!

      Radera
  3. Stor skillnad och så mer lätt skött det blev! Vilka fina blommor du har! Vad använder du för jord och gödning?
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Merja! Jorden jag använder är sån där vanlig påsjord + kogödsel på påse.
      Sen till krukorna har jag hönsgödsel. Jag tar några skopor hönspellets och häller i lite vatten. Sörjan får stå knappt en vecka. Sen späder jag ut med mer vatten och vattnar krukor och amplar med det! Det är första året jag använder hönsgödsel och oj vad det växer och blommar!

      Radera
  4. Klart du ska vara nöjd! Det där är ju en båda billig, smart och fin lösning.

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  5. Hej Irene!
    Vilken superfin blogg, jag hittade just hit. Såg att du möjligen har frön till Ostronört, Mertensia Maritima? Jag har sökt med ljus och lykta efter den hela sommaren. Beställde en planta från Tyskland, men den tynade bort och dog. Gillade nog inte en vecka i posten... Har du några frön kvar så skulle jag bli helt lycklig om jag fick köpa. Nu ska jag läsa vidare om allt fint!

    Många hälsningar från Jenny/fröken Dill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fröer från 2012 kvar av den Japanska ostronörten. Om du klickar på bilden där det står fröförsäljning till höger eller bilden precis över inlägget så kommer du till min fröförsäljning!

      Radera
    2. Jag glömde skriva att jag är lite osäker på om det är M. maritima eller M. asiatica jag har.

      Radera
  6. Fantastiskt, antar att båda är ätliga och SOM jag har letat efter frö!!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.