torsdag 1 augusti 2013

Det surrar i min trädgård!


Oj vad det surrar i min trädgård just nu! Det är dom små humlorna och bina som jobbar för fullt! Jag tror att dom är glada att jag har så många olika blommor.

Den blomman som verkar vara mest poppis är bolltisteln:

Den här bilden blev rätt häftig tycker jag!

Stormhatten är också omtyckt:




Ser ni humlan?


 I stockrosen har humlan rumlat runt ordentligt och fått en massa frömjöl på sig:


Det är härligt med dessa små arbetarna! Förra året tycker jag det var dåligt med humlor och bin men i år är dom många och det är så skönt att se!

Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Härligt med allt surrande i blommorna.
    Sommarhälsning från Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Det surrar här åxå
    fina bilder på jobbarna
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fräcka bilder! Här surrar det med för fullt, nepetan verkar vara populärast hos mig :)

    Kram Anna

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.