fredag 5 juli 2013

Trädgårdsvyer från min trädgård.


Idag tänkte jag bjuda er på lite trädgårdsbilder från min trädgård.
Så här ser det ut i min trädgård fredagen den 6 juli.

Praktlysingen blommar så fint just nu! I denna rabatt finns det också pioner men dom har nästan blommat över:



I den stora rabatten blommar det en massa olika perenner:



Bakom lilla stugan växer tomatplantorna på bra i trädlådan:



Trädgårdsvy mot huset:



Till vänster under plommonträdet gungar trädgårdsälvan:



En bild lite mer från sidan:



Trädgårdshörnan med mattpiskställningen och hammockklätterställningen börjar bli riktigt fin nu:


En bild lite närmare på hammockställningen med de rostiga stegarna. Insynsskyddet gjort av gamla pinnar blev väldigt bra:



En bild också på den rostiga mattpiskställningen:



En bild från andra sidan:



Amplarna i det nedsågade plommonträdet har inte börjat blomma ännu:



Ja det var lite från min trädgård.

Ha en fin helg!
Image and video hosting by TinyPic

5 kommentarer:

  1. Så fint det blommar hos dig. Trädgårdsälvan är underbar!! Skulle mer än gärna vilja ha en i min trädgård oxå:)Har sett dina hönsnäts allster tidigare och är väldigt imponerad!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var inte lite det! Så mycket fint du har! Den rostiga ställningen gillar jag. Och praktlysingen väcker barndomsminnen, den fanns i vår sommarstuga som vi tillbringade varje sommar i.
    Ha de gott i din fina trädgård!

    SvaraRadera
  3. Så fint du har det...massor med växter och fint "skrot" överallt i trädgården.

    SvaraRadera
  4. Det ser somrigt och härligt ut! Tack för namnet på vivan, det var alldeles den rätta. Om den frösår sig (gör vivor det spontant?) kan jag skicka dig småttingar?

    SvaraRadera
  5. Fint mysigt du gjort /Annakarin

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.