fredag 28 juni 2013

Olika Blomman för dagen och en fin praktbetonika.


I våras sådde jag flera olika Blomman för dagen och nu blommar dom så fint!
Det är en sån söt slingerblomma och jag tycker det är så roligt att ha den i flera färger:



För några år sen sådde jag Praktbetonikan och nu blommar den det finaste den har gjort!


Men.....Ibland undrar jag vad jag håller på med........
Ryggen värker som bara den när jag hållit på och sått blomfröer och sen omplanterad de små plantorna, sen planterar ut dom där dom ska vara i trädgården.
Men allt detta är sen glömt när allt blommar och jag går och strosar och njuter av all den fina blomprakten. Då är det värt all ryggvärk!!!
Blommor är verkligen en härlig medicin för värk och har man som jag själv dragit upp dom från frön blir dom en lisa för själen!!
Jag kan klara något, fast det är mycket som jag inte kan göra nu för tiden pga värken!!!

Image and video hosting by TinyPic

6 kommentarer:

  1. Så många fina blomman för dagen!! Jag har den vita med rosa streck:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jag har lite samma känsla som du "Vad håller man på med". Varje höst och vinter är jag så trött på trädgård och tänker att nästa år ska jag inte fröså någonting, men, sen kommer våren och alla fröpåsar, då är man liksom fast igen och när allt sedan blommar är man så glad och nöjd. Önskar dig en fin trädgårdshelg.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tusen miljoner TACK. Har bakat din "Midsommarkaka" Ärligt uppriktigt sagt, det absolut godaste, härligaste, underbaraste bakverk jag smakat. Var "lite" tveksam !!!! till Gräddfil, men oj vad god den är. Tyvärr räcker den nog inte så länge om jag är i närheten. För att lata mig lite, skivade jag jordgubbarna med äggskivaren, gick toppen. Hoppas där är massor av kalorier i den för det behöver jag verkligen. Än en gång tack
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så vackra blomman fördagen :) Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Olika slingerväxter med fina färger har man alltid användning för! Dina ser vackra ut!
    Synd att behöva ha ont men du kanske har hittat någon balans mellan vad som du klarar av och inte klarar av?

    /Anja

    SvaraRadera
  6. Jag dras med ständig värk som du men älskar att påta i min trädgård, den är mitt stora intresse. Man får ta litet i taget, men det är svårt och ofta kan jag "glömma" värken för ett tag.
    Meta

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.