tisdag 5 juni 2012

Rosa och vit Klematisakleja men ingen blå....

Jag har ju haft en rosa Klematisakleja, Aquilegia clementine, några år nu. Den har jag sått själv och är så förtjust i den. Jag ville så gärna ha den vita och den blå så förra året köpte jag såna fröer på Tradera . Fröerna grodde bra och i år blommar dom för första gången. Den vita klematisaklejan blev en klematisakleja och jag är så glad:

Klematisaklejan blommar med uppåtriktande blommor istället för hängande som den klassiska aklejan.

Men vad besviken jag blev när den blåa "klematisaklejan" till slut blommade! Inte var det nån klematisakleja inte...bara vanliga aklejor i olika färger:

Ingen klematisakleja här inte....trist!

Ja nu vet jag i alla fall att jag inte ska köpa fröer på Tradera mer. Visst vet jag att det kan bli en annan färg på fröplantorna men man vill ju i alla fall få rätt sort blomma!
Image and video hosting by TinyPic

3 kommentarer:

  1. Riktigt fina...tråkigt när det inte blir så som man förväntat sig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Näe vad trist att bli "lurad" :(

    Men de är ju jättefina ändå tycker jag! Den blå har en fantastisk färg.....

    Veronica

    SvaraRadera
  3. Underbara är dom aklejorna! Men visst blir man besviken.
    Jag har också ropat in fröer på tradera i vår. Ropade in frön av lammöra! Men inte är det lammöra. Vad jag har fått!!! Det vet jag inte ännu. Måste vänta till att det blommar :(

    Kram
    Heléne

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.