torsdag 14 juni 2012

Lite blandat från min trädgård!

Nu har tomaterna äntligen fått kommit ut i den stora trälådan. I år har jag inte sått så många tomater men det räckte till en rad i lådan. Framför blev det en rad med prydnadspumpor som jag också sått. Sen satte jag upp de gamla fönstren så det blev som ett litet växthus:


Jag har också planterat i korgsängen. Det blev dahlior även i år:


Nu börjar den perenna jättevallmon att blomma. Jag har den i olika färger på olika ställen i trädgården. Den oranga är först ut, här tillsammans med lilablå trädgårdsiris:



Den här tycker jag har finare färg:



Nu blommar dessa vackra vivor. Det är Röd våningsviva, Primula pulverulenta.


En okänd rosa viva blommar bland de röda:

Image and video hosting by TinyPic
Jag älskar dessa vivor!

2 kommentarer:

  1. Vad kul det var att träffa dig idag! Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Ahh, det var så den vivan heter. Jag har frösått av den och har riktigt många på ett ställe, men kunde inte minnas vad det var för en viva!! Kul idé med det lilla växthuset :) /Mimi

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.