fredag 10 juni 2011

Sonen fortsätter att jobba på.....och en söt jupitersblomster

S
onen fortsätter att ta bort ogräs och gräs som växer där vi sedan ska lägga ny singel. Nu har han tagit bort massor där bilen brukar stå.
På bilden ser ni hur det såg ut innan han startat och bilden under det färdiga resultatet:

Visst blir det fint! Oj vad han har fått slitit för att få bort ogräset!

Nu kanske ni undrar hur man får en son att arbeta så här! Jo han ska åka utomlands i juli och behöver få lite hjälp med pengar så nu får han jobba i trädgården för dom pengarna! Toppenbra för oss och även för honom! Sen får han ju muskler också ..hihi!

I år blommar jupitersblomstern så fint! Det är några år sen jag sådde den och den har blivit så fin:

Jupitersblomster, Lychnis flos-jovis

Den är en perenn släkting till purpurklätten. Så söt!

Image and video hosting by TinyPic

8 kommentarer:

  1. Jag tyckte väl den liknade purpurklätten.
    Trevlig Pingst!

    SvaraRadera
  2. duktig son, fastän han får betalt åxå!
    det kommer att bli så fint!
    susanne

    SvaraRadera
  3. Det blev ju perfekt. Kan man låna in honom ???
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bra med extra hjälp i trädgården//Britt

    SvaraRadera
  5. Det syns verkligen att sonen har legat i ordentligt med ogräsrensingen. Bra jobbat av honom!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Vad han jobbar och vad fint han gör sonen din. Låter som en bra deal för er alla :-)
    Åh, jupiterblomster visst jag inte ens fanns, men den skulle jag gärna vilja ha i trädgården. Så fin den är! Jag har purpurklätt men en (eller några) perenna jupiterblomster vore ju toppen, så stannade de på samma ställe där man satt dem :-)
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  7. Fiffigt! Det blir ju bra för båda! (:D Blir ju fint med ny singel!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Så kul med en växt jag inte kände till, Jupiterblomstret! Och så härligt att sonen gör så fint!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.