tisdag 21 juni 2011

Planterat i lampkåpa och sockerkaksform...

N
är vi flyttade hit hittade jag en fin lampkåpa under altanen.. Jag tror i alla fall det har tillhört en lampa. Nu har jag vänt på den och planterat riktigt mörka egensådda penséer i den:


Till vänster är det hur den ser ut och till höger har jag vänt på den och planterat i den!

Min gamla sockerkaksform har också fått mörka penséer :


Dom här mörka penséerna sådda jag förra året och sen tog jag frön från dom som jag sådde i år! Jag är så glad att dom blev riktigt mörka även i år eftersom penséer korsar sig med varandra! Jag hade dom förra året lite ifrån dom andra penséerna och det verkade hjälpa. Så i år gör jag på samma sätt och jag hoppas att dom även nästa år blir lika mörka!!

Image and video hosting by TinyPic

4 kommentarer:

  1. Fina krukor du planterat dina fina penseer i.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, du är verkligen påhittig Irene! Hoppas ni alla mår bra. Jag har 1½ v. kvar att jobba, sen en efterlängtad semester.
    Kram zissi

    SvaraRadera
  3. Du verkar vara släkt med hon Kajsa Varg?Det gillar jag.Och roligt att se någon mer som inte slänger iväg penséerna så fort pelargoner och annat kommer igång.

    SvaraRadera
  4. Snitsiga planteringskärl....älskar sånt! De svarta Penseérna är sååå snygga!//helen

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.