söndag 11 juli 2010

Hammock-klätterställningen grönskar och vallmon blommar!

H
ammock-klätterställningen börjar grönska riktigt fint nu. Klätterväxterna klättrar på för fullt och många blommar. Vallmon på båda sidorna börjar också att blomma. Dahliorna som sitter vid varje stegdel har inte börjat blomma ännu men dom växer på bra:

Till vänster finns änglatrumpeterna och till höger ser ni amplarna i oket.

Jag sådde ju en massa vallmo i våras. En del direktsådde jag och en del förodlade jag i krukor på altan som jag sedan satte ut i trädgården när dom växt till sig lite. I år tycker jag att dom finaste blev dom som jag förodlade. De direktsådda blev så små. Dom kom nog lite för tätt. Här kommer ett vallmo-collage:

Jag bara älskar vallmo!!!

Image and video hosting by TinyPic

7 kommentarer:

  1. Åh så bra det blev;)) Det ser ju ut att fullständigt explodera av växtkraft, snyggt. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Det blev riktigt snyggt. Vallmon är fina, och jag direktsådde, och de är också små! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det blev och vilken växtkraft! Jättefina vallmon, mina direktsådda är fortfarande pyttesmå!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  4. oj vilken växtkraft du har...snyggt blev det
    Ha det gott Berit

    SvaraRadera
  5. Åh, härliga vallmo!
    Vilken blomsterprakt!
    Klappa Milla från mig.
    Ann.

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiska vallmon!!!! Måste så dessa sorter nästa år. Såg din underblomma i föregående inlägg. Jag tog fröer av en väldigt vacker i rostbrun färg. Men, det verkar som de inte är fröäkta, för de blir åt det gula hållet.
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  7. Uj, vad det har växt sen sist. Läckert!
    Kram zissi

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.