fredag 21 maj 2010

Altanen har blivit en planteringsaltaan!

P

å altanen är det nu fullt med frösådder och andra övervintrade växter som ska planteras och få ny jord! Så nu har altanen blivit en planteringsaltan.
Jag har tagit bort växthushyllan som stod på altanen och ställt dit dom vanliga hyllorna istället.
Jag håller på att plantera i krukor. Jag tar lite då och då! Till slut ska det nog bli klart.....kanske hihi!








Oj jag har visst full upp! Nästa år ska jag nog inte så lika mycket....tror jag.....kanske hihi!
Image and video hosting by TinyPic

6 kommentarer:

  1. Aha, jag är alltså i gott sällskap om att inte kunna anv. uteplatsen till dess rätta ändamål "hihi"

    SvaraRadera
  2. Underbart att se att det finns fler såna som jag. Varje år säger jag dessutom till mig själv, "inte så mycket sådder nästa år" men det blir bara värre och värre. Jag börjar inse att jag är obotlig. :)

    Trevlig helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Ja nog har du sysselsättning så det räcker och blir över.
    Jag förstår att nätet är för att maken inte ska smita iväg utan hjälpa dig med planteringarna.

    Jag önskar hela familjen en riktigt fin pingsthelg.
    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  4. Åh, inte behöver du ha några fritidsproblem med så många plantor och sådder! Men visst är det härligt med alla fräscha, kraftiga plantor! Vilken underbar blomning det kommer att bli hos dig i sommar!
    Ha en trevlig och skön Pingsthelg!!

    SvaraRadera
  5. Fniss! Det är kul att se att du är lika nördig som jag,,vi är några som belamrar våra uterum och altaner,,men det är sp KUL!!!
    Ha en go helg!
    kram Monica

    SvaraRadera
  6. Ojojoj här var det sådder! Jag ligger verkligen i lä med mina små burkar och krukor. Det kommer att bli ett blomsterparadis hos dig i sommar! =D
    /Marie

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.