tisdag 16 mars 2010

Snö i massor.........

D
et är sååå skönt med solen nu på dagarna. Men snön smälter väldigt sakta. Fast det kanske är tur att det inte går fortare nu när det är så mycket snö i trädgården. Men jag längtar så att få se några vårblommorn men det verkar dröja väääldigt länge innan dom kan ta sig upp hos mig. Så här ser det ut på södersidan utanför altanen:


Det blev massor av snö här när mannen skottade bort snön från altantaket. Ser ni överdelen av kompostnätet... Här har mannen ändå skottat bort en massa snö så att det ska kunna smälta bort lättare. Men det kommer allt att dröja.......


Så här mycket snö har jag inte haft förut i trädgården: Vi flyttade hit i mars 2005 och det här är allt rekord för oss.

Jag längtar så tills det är så här i trädgården:


Det är tur att man kan titta på foton och njuta av blombilderna.....och längta....
Jag vill ha våååår!!

Image and video hosting by TinyPic

13 kommentarer:

  1. Visst är man trött på snön och vill ha vååår!!!
    Ha en bra kväll!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Men nu när du har kompostgallret som riktmärke så ska du se att det går fortare.... O lite fler +grader skulle det bli de närmsta dagarna.
    För visst är vi många som går o suktar nu ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Jag insåg idag att jag ej kommer ihåg vad jag har planterat överallt. Kommer att bli en spännande vår. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  4. Vi längtar o längtar o längtar... SNART
    Jag har hittat ngr små hlavböjda knoppar där snön smält bort-- så det kommer
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  5. Den första bilden skulle kunna vara taget av mig utanför min veranda. EXAKT så ser det ut här också. Min snö trillade ner av sig själv från taket - höll på att skrämma slag på mig. Jag var inne och SCWASCHHHHHH-brak så åkte snön ner. Jösses. Verandataket har fortfarande massa snö på sig. Inte bra, men jag kommer inte åt den. Får vara kvar.

    Jag älskar de här vårvinterdagarna när solen värmer och det droppar från taken. :) Underbart!
    /Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej Irene , nu har jag läst ditt inlägg om seltiehäl.Hoppas hon snart är bra igen.Våra hundar har haft problem ibland och behövt en tratt. jag såg ngn reklambild i en tidning häromdan på en ny variant av tratt. hittade den på nätet på......smartasaker.se .Den ser mycket vettigare ut för jag TROR inte att dom kör fast lika mycket med den. Finns i olika storlekar. Agneta

    SvaraRadera
  7. ja visst är det, en massa snö ivägen för blommorna:)stor värmelampa kanske??

    SvaraRadera
  8. Vilken fin bild på vallmon :) ÅÅÅÅÅ vad man längtar... VILL HA VÅR NU!!!!!
    Visst har årets snö slagit rekord men snart kommer regnet och då töar snön fortare :)

    SvaraRadera
  9. Blommorna blev nästan en färgchock för ögat. Van att se världen i vitt numera.
    Kram zissi

    SvaraRadera
  10. Så fina vinterbilder du tagit men visst är det härligt att kunna plocka fram sina sommarbilder! Kramis Therese

    SvaraRadera
  11. Usch då, så mycket snö, fast det ser likadant ut här. Men det märks ändå att snön får ge vika nu, solen är varm.
    Fin sommar bild du visar, snart är vi där.

    En bra dag önskar jag dig.

    SvaraRadera
  12. Sådär mycket snö vill jag aldrig ha! Fy vad jag tycker synd om er!!! Men du får ha kompostgallret som "snösmältningsmätare" Jag har gjort så här hemma med mina landmärken den upphölda rabatten och pallkragaelandet. Vi hade förvisson "bara" en halvmeter snö men ändå. Varje dag med plusgrader så ser man lite mer av sitt landmärke och det känns riktigt gott =)

    SvaraRadera
  13. Oj, vad mycket du har sått! Jag har sått en del, men jag känner inte riktigt att jag kommit igång än. Det kanske blir ett mellanår i år trots att jag har många tankar om alla plantor jag ska dra upp.
    Din vallmobild är så himla läcker!

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.