onsdag 3 februari 2010

Busväder och perennsådd!

Oj vilket busväder vi har haft idag...bussarna har ställt in och det har varit svårt på vägarna idag! Ja det är tur att man inte måste ut med bilen en sån här dag! Så här såg det ut när jag tog kort genom köksfönstret:

Riktigt busväder!

Men jag har ändå varit ute! Så är det när man har hund och Milla bara älskar snö! Det gör inget för henne att det blåser och snöar! Nej det är bara för mig att dra upp luvan och pulsa ut..hihi!!

Nu har jag äntligen sått färdigt perennfröna från Trädgårdsamatörerna STA. Dom här 27 frösorterna var det jag fick:

*Spetsmössa                         *Kranssalvia               *Taggig Bergvallmo
*Rosenpimpinell                 *Axveronika "Alba"        *Axveronika "Rosea"
*Hängpimpinell "Alba"       *Backnejlika "Alba"        *Violruta "Album"
*Jättevallmo "Carneum"   *Jättevallmo "Choir boy"   *Jättevallmo "Picotée"
*Primula cortusoides        *Kanderlaberviva röd        *Kaskadbergvallmo
*Japansk viva "Millers Crimson"            *Dvärgriddarsporre
*Trädgårdsriddarsporre "Astolat"          *Nejlikrot "Blazing Sunset"
*Elfenbenstormhatt "Ivorine"                 *Stormhatt "Pink Sensation"
*Echinacea "Coconut Lime"                  *Trollrudbeckia "Black Beauty
*Strandtrift "Vesuvius"                          *Tuvtrift "Bevan´s Variety"
*Kaukasisk Stjärnflocka                       *Penstemon hallii

Det har tagit några dagar för jag har bara sått några då och då men nu så är det klart! Nu ska dom sista få komma ut efter en natt inne! Sen får dom gro när värmen kommer...om det nu kommer komma någon sån. Man kan undra när man tittar ut på all snö!

Ta det nu lugnt om ni måste ut!

3 kommentarer:

  1. Oj, så vackert det kommer att blomma hos dig i sommar!

    SvaraRadera
  2. Oj, så mycket frön! Och flitig har du varit som redan fått alla i jorden också. Här var allt inställt igår, både tåg och bussar. Det gjorde mig ingenting för då fick jag ha minstingen (snart 18år) hemma och mysa med hela dagen =)

    SvaraRadera
  3. Ha ha, tror att vi sår en hel del samma sorter... har också fått hem Echinacean, rosa stormhatt, bergsvallmon och den vita axveronican...från STA.
    Häftigt....
    Kramar Ullis

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.