tisdag 19 januari 2010

Titta vad jag lärt mig!

Igår laddade jag hem 2 gratis bildredigeringsprogram. Det var PhotoScape och GIMP. Åhhh så roligt det är att sitta och testa och fixa med foton som man har tagit. Jag tycker nog att PhotoScape är lättast av de två men det är bara att testa och testa och ändra och ändra! Dom här bilderna har jag gjort i PhotoScape:

Här har jag gjort en kombination med Milla när hon ligger på soffan....sååå söt! Klicka gärna upp bilden!


Ett collage av mina liljor i min trädgård! Det är riktigt roligt att hålla på att fixa!



Till slut ett collage med några av mina älskade vallmo! Det är en blomma som jag är väldigt förtjust i!

Åhhh det är sååå kul att man kan lära sig nya saker även fast man är "gammal"....hihi!

Nej nu måste jag ta Milla på en tur! Hon tycker jag är såååå trist när jag sitter här vid datorn!
Vink, vink!

9 kommentarer:

  1. Ja nu är du fast - nu är det bildredigering som gäller - ja kanske liiiite tid till fröer också - hihi.
    Så snyggt det blev med collagen.

    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  2. Det blev ju jätte snyggt. Bra tips....får nog ladda hem det jag också. Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul med bildredigering. Så bra sätt att lägga samma sorter på en bild så har du koll på vad du har. Jag hade skrivit namn också så man kommer ihåg vad alla heter.När jag ser dina vallmo så blir jag riktig sugen på att skaffa fler.Anita

    SvaraRadera
  4. Duktig du är och snyggt blev det.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag håller med dig; vallmo är ett underbart släkte. Å så fina bilder det blev!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev. Visst är det kul med bildredigering!

    Ha det bra! =)
    /Marie

    SvaraRadera
  7. WOW, jättefint, så duktig du är.
    Kul att lära sig nya saker.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Helt otroligt vad det går att göra med foto. Helt underbart vackert
    Marianne

    SvaraRadera
  9. Vilka fina collage det blev. Jag får nog "kladda" där med, fast jag har för lite sen plockat in Picasa, men denna verkar ännu roligare.
    Sen hade du ju ett, vov, nej flera härliga motiv att leka med.
    Ha de gott Ninne

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.