fredag 22 januari 2010

Lite mer bloggdesign!

Nu har jag äntligen hittat hur man får bort ramen runt headern. Jag hittade en blogg http://sannydesign3.blogspot.com/ . Där visar hon hur man gör....jippie! Man får scrolla ner lite på sidan. Vad jag har letat efter hjälp...jag är så glad nu!

"Fixa-forumet" hittade jag hur man tar bort ramen runt fotona. Jag vill ju inte ha den ramen när jag fixar egna ramar i PhotoScape. Man går först in på Layout, sen redigera HTML. Då kommer din bloggmall upp. Om du scrollar ner till ung hälften hittar du det avsnittet som du ser i Fixa-länken här ovan. Gör ändringen som dom skrivit där och förhandgranska innan du sparar.



Okänd fröställning.


Nej nu måste jag ta och så lite perenner!

6 kommentarer:

  1. VAD FINT DET BLEV!!!! Jag får testa det med. Man kan göra så mycket roligt med foton/fotoprogram - och det med egna bilder.

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delar med dig. Själv skulle jag gärna vilja kunna göra så att jag får en vänster kolumn + även kunna bredda bloggen lite. Ha en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för besöket!!!
    Alltid roligt att se att det man gör hjälper någon, fin blogg du har och headern är fantastisk.
    Ha de gott!/Sanny

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev. Har också funderat på samma sak.Ha en trevlig helg. Hoppas Milla mår bra. Anita

    SvaraRadera
  5. Åh vilken fantastisk bild av den okända fröställningen. Med den vit-skuggade ramen blev det sååå snyggt.

    Alba

    SvaraRadera
  6. Visst kan även "ogräs" vara vackert med rätt bakgrund och lite fixning

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.