tisdag 27 oktober 2009

Lite altanplock.

Idag är det ett härligt väder så då passade jag på att försöka få lite ordning på alla krukor och blomlådor som stod overallt på altanen. Jag är lite sen av mig eftersom jag bara kan ta lite då och då. Men till slut så ska det nog bli klart...hihi.

Krukan som ni ser på bordet har jag kvar nu. I den växer det lejongap och dom tänker jag ta och gräva ner i en rabatt. Har jag tur så överlever dom vintern. Det har funkat förut. Det beror lite på hur vintern blir. Jag har ju inget att förlora på att testa.

Milla fick vara med på altanen med mig. Hon tycker det är spännande att kolla ut mot vägen.

En liten fjäril försökte hitta lite värme genom att sätta sig på hus-teglet:
Jag har ingen aning om vad den kan heta. Men fin var den. Det är lite kul att fortfarande få se fjärilar. (Om det nu är en fjäril. Det kanske är något annat. Det har jag inte heller någon aaaning om....fniss)

5 kommentarer:

  1. Oj, så mycket som hänt här sen sist!
    Att höststäda är aldrig roligt, mycket bättre med våren när man får dra fram en sak i taget :))
    Vilket vackert rosa blomster fat i ditt tidigare inlägg, man längtar till sommaren redan.
    Trevlig kväll! /Bea

    SvaraRadera
  2. Så fin trätunna du har. Jag kan tänka mig hur vackert det blir med blommor i den.
    Lilla Milla så fin bild. Jag blir varm i hjärtat när jag ser henne trots att vi inte träffats......hon är ju så gullig.

    Kram
    Alba

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också den där tunnan, den skulle allt passa bra på min balkong! =D

    Och den lilla vovven hon är ju för söt. Nu ser hon sådär riktigt tonårsgänglig ut. Förvuxen och bakhög, det är ju för sött! =)
    /Marie

    SvaraRadera
  4. Läste i ditt förra inlägg hur du gjorde med bilderna, tack för tipset. Skulle göra ett inlägg men jag tröttnade och struntade i det. Får lov att säga att TB var betydlig lättare att hålla på med.
    Trätunnan är bara sååå snygg.
    Ha det gott
    Susanne/Manitou

    SvaraRadera
  5. Mitt lejongap har överlevt tre vintrar ute i sin kruka nu. Så den får inte komma in i år heller.. =)
    Din trätunna gillar jag - loppisfynd?
    Ha det bra
    /Helen

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.