fredag 26 mars 2010

Vad gör man???

J
ag har ju inte haft en tik förut men så här länge som Milla kan hålla sig trodde jag inte dom kunde!! Igår kissade hon 21.30 och sen idag kissade hon inte förrän kl 13.00. Jag var ute med henne 9.00 och 11.00 men inte kissade hon då. För några dagar sen höll hon sig också i massor av timmar. Då kissade hon vid 17.00 och sen försökte vi få henne att kissa innan vi skulle lägga oss men icke...det gick inte. Så vi gick och la oss och hon sov hela natten. Sen gick jag ut med henne vid 7.00...tror ni hon kissade...nej då inte min tös!!! Till slut fick jag henne att kissa vid 9.00.



"Varför måste jag kissa när det finns så mycket att titta på?"

Hon dricker ju inte så mycket vatten men hon får alltid uppblöt foder och sen brukar jag lämna lite vatten kvar när jag häller av vattnet. Sen kan vi ju inte gå några längre promenader utan hon ska ju kissa i trädgården och det gör hon ju ...bara att det tar sån tid. Innan hon blev dålig i benet kunde vi ha gått långpromenad men hon kissade inte förrän vi kom tillbaks till trädgården!! Så hon gillar ju att göra det hon ska i trädgården!


Hon har en syster som är likadan...så det kanske är något släktdrag!

Förut har jag ju haft hanar och dom ville ju kissa överallt! Dom fick jag träna så att dom inte skvätte på varje strå!! Fast man blir ju lite orolig när hon håller sig så här länge. På torsdag ska vi ju till veterinären och  kolla upp benet. Jag tänkte fråga honom om det här också!

Ja det är inte lätt med våra älsklingar!
Ni får ha det så bra nu!
 Image and video hosting by TinyPic

4 kommentarer:

  1. Jag har ju bara haft tikar, labbar, och de har kissat med regelbundna tider allihop. Jag lär dem som valpar att precis när vi går ut ska de göra sina behov. Jag säger faktsit åt dem att sätta sig och kissa och då gör de det. Det är så bekvämt.
    Jag blötlägger också fodret. De är lite kinkiga på att dricka vatten så jag låter vattnet vara kvar i maten. Det kan ju inte bli för mycket eftersom labbar är så matglada äter de även om det är rejält blött.
    Så fin hon är!!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jag säger också åt Milla att hon ska kissa men inte bryr hon sig om det..hihi! / Irene

    SvaraRadera
  3. Kissa på komando..inte helt lätt..men jag har också lärt mina hundar..gå å kissa nu..men du ska veta att min sista goa tik hon kunde sätta sej i kiss-ställning titta på mej å säga..nu e jag väl duktig..UTAN ATT KISSA...
    Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  4. Lilla Milla - det syns på filemn att hon är helt upptagen av andra viktigare saker - att kolla vad som händer runtom. Kissa är ju något man bara gör i förbigående om man har lust tänker hon.

    Kram från en insnöad
    Alba

    SvaraRadera

Jag blir så glad när jag får kommentarer! Tack! Hoppas att du snart tittar in igen!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.